Hledat

TOPlist

Banner
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Dávná rivalita mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, dnes dvěma krajskými městy, zase jednou dostala konkrétní podobu. Zhmotnila se v reklamě na královéhradeckém trolejbusu, který láká na pardubický zámek otázkou: Nudíte se v Hradci? Kvůli zlostným komentářům na Facebooku už ji řeší i magistrát.

 

Byla by to běžná reklama na voze MHD, kterou většina lidí ani nezaregistruje, natož aby se jí zabývala hlouběji. Nebýt slova Pardubice, jež na některé obyvatele Hradce Králové stále působí jako červený hadr na býka.

„Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!!!“ Nevinný slogan na dvou trolejbusech hradeckého dopravního podniku způsobil v hradeckém veřejném prostoru takové pozdvižení, že poutač na pardubický zámek najednou řeší hradecký primátor, jeho náměstkyně i ředitel dopravního podniku. Kvůli několika debatérům na sociálních sítích se snaží zadavatele přesvědčit, aby reklamu stáhl.

Svou roli v tom patrně má i síla těchto sítí. Začalo to totiž nevinnou fotkou trolejbusu s reklamou, kterou na Facebook umístil Petr Vošoust z Hradce pro pobavení přátel.

Obrázek sdílelo více než 120 lidí a další desítky k němu psaly komentáře, řada z nich byla nenávistná. Nechyběla ani výzva k bojkotu dopravního podniku či k zapálení dotyčného trolejbusu.

„Reklama mi připadala zajímavá, proto jsem ji vyfotil a vyvěsil na Facebook. Ohlas na ni mě překvapil a informace o tom, kdo všechno to nyní řeší, ještě víc. Od Pardubičáků to byl dobrý nápad. I my bychom jim mohli dát do mělsta billboard, kde je budeme zvát třeba na play-off extraligy,“ rozesmál se autor fotky.

Nehodí se to, řekl primátor

Redakce MF DNES chtěla jeden ze dvou trolejbusů ve čtvrtek vyfotit. Neúspěšný fotograf se z dispečinku dopravního podniku dozvěděl, že oba vozy jsou právě kvůli opravě v dílně a že nevyjedou ani v pátek.

Řadě lidí však reklama vtipná nepřišla a špičkování vzali od pardubického zámku jako smrtelnou urážku. Na jejich stranu se postavilo i vedení města, které se s dopravním podnikem snaží na Pardubické tlačit, aby reklamu stáhli. Politiky k tomu přesvědčili kritici z řad veřejnosti.

„Poukazují na to občané, chceme to sundat kvůli nim. Předpokládám, že to dopravní podnik vyřeší. Dostal pokyn, aby to do konce tohoto týdne zmizelo,“ uvedla náměstkyně hradeckého primátora Romana Lišková (HDK), ale přiznala, že kdyby se kolem toho nestrhla taková veřejná diskuse, město by reklamu neřešilo.

Ze sloganu není nadšen ani primátor Zdeněk Fink (HDK). „Nehodí se to. Myslím si, že by v rámci vztahů našich měst bylo lepší, kdybychom si vzájemně takové reklamy neposílali,“ míní hlava hradecké radnice.

 

Reklamu si u hradeckého dopravního podniku zadalo Východočeské muzeum v Pardubicích, pod něž zámek spadá.

„Chtěli jsme reklamu, které si každý všimne. Pokud lidé nevědí, co s volným časem, nabízíme jim památku, kterou mají přímo před nosem,“ říká ředitel Východočeského muzea Tomáš Libánek, rodák z Hradce.

„Zvolili jsme jemný guerilla marketing s cílem oslovit před letní sezonou a o prázdninách hlavně rodiny s dětmi,“ hájí reklamu. Záměr zaujmout veřejnost se očividně podařil.

Na reklamě nic závadného není

Jenže vedení dopravního podniku z toho má těžkou hlavu. Pokud chtějí dodržet příkaz náměstkyně Liškové, mají už jen několik desítek hodin, aby reklamu z trolejbusů stáhli.

Odstranit ji kvůli možnému porušení zákona o regulaci reklamy bude asi složité, protože slogan neporušuje žádné z ustanovení druhého paragrafu. Neobsahuje nic diskriminačního či hanlivého, byť se to některým kritikům může na první pohled dát.

„Naši pracovníci, kteří přijali zakázku, na reklamě nic závažného neshledali a přijali ji do výroby. Nabízel jsem zadavateli, ať se domluvíme, že si na trolejbus dají běžnou reklamu, na kterou od nás dostanou slevu. Ten však tuto nabídku nepřijal. Trvá na tom, abychom ji i nadále vozili,“ povzdechl si ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich. Celý problém prý intenzivně řeší. Od vedení města má totiž daný jasný termín, do kdy reklama musí zmizet.

Pokud podnik neshledá porušení zákona o regulaci reklamy, musel by s odstraněním souhlasit zadavatel, který s dopravním podnikem sepsal smlouvu až do konce letošního srpna. „Ta reklama je v pořádku a nikoho neuráží. Odstranit ji nechceme,“ potvrzuje Libánek.

zdroj: idnes

Banner