informační server pro Pardubice, Hradec Králové a okolí

 

Většina firem v České republice potřebuje vozový park pro dopravu zboží nebo svých pracovníků za klienty. Při jeho špatné správě však může docházet k ročním ztrátám až v hodnotě stovek tisíců korun.

„Flotila služebních vozů představuje významné potenciální úspory nejenom u velkých firem, ale i středních a malých. U nás malé firmy stále podceňují správu vozového parku, který se tak může stát zdrojem nečekaných nákladů a rizik,“ zdůrazňuje Tomáš Hoplíček ze společnosti HI Software Development. Součástí správy vozového parku není jenom nákup a provoz vozidel, ale především sledování jejich spotřeby, tvorba elektronické knihy jízd, efektivní plánování rozvozů, sledování cen pohonných hmot a také pojištění a servis vozů. Firma Rudolf Jelínek a.s., která využívá systém pro správu svých vozidel, vloni ušetřila 22% – 26 % ročních nákladů na pohonných hmotách. „Díky tomuto programu se podařilo za předcházející rok ušetřit zhruba 150 000 – 200 000 Kč,“ počítá Pavel Korec ze společnosti Rudolf Jelínek a.s.

„Na základě našich zkušeností víme, že kompletní správa vozového parku skrývá snížení nákladů kolem půl procenta. U velkých firem je tento potenciál až třicet procent. Úspory však v žádném případě neznamenají snížení komfortu a mobility pracovníků,“ popisuje Tomáš Hoplíček, který zaznamenává stále zvyšující se zájem firem o snížení nákladů a zvýšení efektivity práce.

Nová pracovní místa pro fleet manažery

Správou vozidel se většinou zabývají dispečeři. Jejich hlavním úkolem je plánování tras a komunikace s řidiči. V zahraničních firmách existuje nová funkce fleet manažera, tedy správce vozového parku. Ten se stará o kompletní servis, provoz, služby i řidiče. V českých firmách se tato nová pracovní pozice postupně prosazuje také a většina z nich bude mít do deseti let vlastního fleet manažera.

Jedna značka automobilů se vyplatí

 

Firmy se snaží sjednotit své materiály, web, oblečení do jedné podoby. Zapomínají však na automobily, a tak se stává, že flotila služebních vozů se skládá z několika různých značek. „Zde se náklady prodraží v náhradních dílech, servisu a hlavně to velmi nabourává firemní image,“ upozorňuje Tomáš Hoplíček.

zdroj: commservis.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *